2017. július 24., hétfő

Országimázs 2.0

Alig egy hete írtam egy bejegyzést a kelenföldi állapotokról, ahol érthetetlen módon sem szóbeli, sem írásbeli tájékoztatást nem adtak idegen nyelven a hazánkba érkezők egyik kapujának is felfogható Kelenföldi pályaudvaron. A mai napon olvastam egy cikket a következő felvonásról, mely egy Vác felé robogó vonaton játszódik.
Pár mondatban a lényeget összefoglalva: az egyik főszereplő egy külföldi utas, aki valamiért nem vette meg elővételben a jegyét, hanem ezt a vonaton szerette volna megtenni, a másik főszereplő a "kaller" (jegyvizsgáló) aki "fülön csípi" a közveszélyes potyázót és ahelyett, hogy 2600 Ft pótdíjjal együtt bevasalná az utastól (majd később a segítségére siető levélírót, aki az első számú mellékszereplő) a viteldíjat, megalázza, majd leszállítja a külföldit.
A produkció több szempontból is kiváló.
1. Azok az utasok, akik eddig még minimális tiszteletet is tanúsítottak a MÁV helyi kiskirályával szemben (egy ez "mekkora bunkó már" kíséretében), véglegesen leírták azt.
2. Ha eddig még pozitív emlékekként gondolt volna vissza a kedves utas a magyarországi tartózkodására, most biztosan véglegesen megváltoztatta a véleményét.
3. A MÁV konkrétan 3000-4000 Ft-ot bukott azon, hogy az alkalmazottja nem tudott egy mukkot sem angolul, - és ami még ennél is nagyobb baj, - a tolerancia és a másik megértésének akarata is totálisan hiányzott belőle. Biztosan nem kizárólagosan a pártunk és kormányunk által keltett idegengyűlölet miatt történt mindez, de segíteni sem segített rajta, hogy az illető fekete bőrszínnel rendelkezett.
4. A határozottságban közrejátszhatott az is, hogy az utas sírva fakadt a kaller bukóságától, így ő biztosan nyeregben érezhette magát. Kíváncsi lennék , hogy pl. a monori vonalon ugyanilyen határozott lenne két-három "sötétbarna" honfitársunkkal szemben is, akik tökéletes magyarsággal küldték volna el a picsába az egyenruhájával együtt.

Nyilván értem, hogy minden jegyvizsgálót nem lehet nyelviskolába beíratni, de a minimális szókincs, és/vagy egy google translate csodákat tud tenni egy ilyen esetben. Emellett gondolom van 8-10 olyan szituáció, amelyhez akár írott tájékoztató is lehetne nála 2-3 nyelven.
A legtöbb külföldi vs. MÁV alkalmazott esetében általában csak az országimázson esik csorba, itt viszont forintban is kifejezhető kár is érte a MÁV-ot, csak gratulálni tudok hozzá.

Plusz adalék az országimázsnak, hogy amikor a rémült utast Dunakeszin otthagyta a vonat, ezt az állomásépületet látta:
Dunakeszi állomás 2016 nyarán (a felső szinten legalább az ablakpucolásra nem kell költeni)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése